Kriokomory dla fitness, klubów sportowych i placówek medycyny sportowej

Krioterapia ogólnoustrojowa jest zabiegiem, który uruchamia procesy pobudzania naturalnych funkcji organizmu ludzkiego. Jej korzystne oddziaływanie na organizm poświadcza literatura naukowa, dowodząc, że ma ona realny wpływ na wzrost wydajności fizycznej u sportowców i poprawę efektów ich rehabilitacji.

Oddziaływanie temperatur kriogenicznych na układ mięśniowy prowadzi do stopniowego spadku temperatury mięśni szkieletowych, jednocześnie zmniejszając przepływ krwi przez naczynia włosowate, co w konsekwencji zapobiega obrzękom mięśni i działa na nie kojąco.

Bezpośrednio po poddaniu się zabiegowi z użyciem temperatur kriogenicznych następuje rozszerzenie naczyń włosowatych ułatwiając przepływ krwi w organizmie, co wspomaga rozprowadzenie tlenu oraz składników odżywczych. W rezultacie przyśpiesza to również przebieg eliminowania odpadów metabolicznych z organizmu. Ponadto działanie przeciwzapalne, przeciwobrzękowe i przeciwbólowe krioterapii przyczynia się do redukowania negatywnych skutków przeforsowań treningowych.

Zaobserwowano, że nawet jedna sesja kriostymulacji, wykonana niezwłocznie po treningu, usprawnia regenerację mięśni poprzez zminimalizowanie procesu zapalnego. Redukowane są objawy przeciążenia, czas regeneracji ulega skróceniu, a proces gojenia jest zintensyfikowany.

Ograniczenie skurczy mięśni i przyśpieszenie czasu ich regeneracji, będące efektem stosowania krioterapii, sprawiło, że jest ona coraz częściej stosowana jako pomoc w przeprowadzeniu zabiegów kinezyterapii i innych form rehabilitacji, ułatwiając ich przebieg oraz zwielokrotniając ich efekty.

Lista podsumowująca najważniejsze zalety zabiegów z wykorzystaniem temperatur kriogenicznych dla sportowców:

  1. Redukcja skutków przetrenowania (spastyki mięśni, polepszenie funkcji regeneracyjnych, działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne, przeciwobrzękowe)
  2. Wspomaganie procesu leczenia kontuzji sportowych (leczenia napięcia mięśniowego, funkcji regeneracyjnej, działanie przeciwbólowe)
  3. Przygotowanie organizmu na większe obciążenia fizyczne, co umożliwia wdrażanie pełnych cykli treningowych i wpływa na osiąganie lepszych wyników sportowych
  4. Przyśpieszenie procesu zdrowienia
  5. Regulacja tonusu mięśniowego oraz zmniejszenie napięcia i skurczu mięśni
  6. Uśmierzanie bólu
  7. Wzmocnienie układu odpornościowego organizmu
  8. Wpływ na zachowanie równowagi między oksydantami i antyoksydantami
  9. Poprawa nastroju